Photobucket
Google Detik Perjuangan

Perkongsian Fikrah

Siap Sedialah, IP adress anda telah dikenalpasti..!

IP

Malaya Menuju Kemunduran

>> Ahad, 21 Februari 2010

petikan email yang saya terima:

email 1:-

Salaam ikhwah sekalian...

Sejak kebelakangan ini isu bajet urusan sekolah dipotong menjadi isu yang hangat. Tapi tahukah antum hakikatnya lebih teruk lagi. Bajet perubatan juga turut dipotong. Bajet ubatan untuk klinik kesihatan dipotong dengan begitu banyak (ana tak pasti bape juta) sehinggakan doktor2 di klinik (including zaujah ana) risau akan tahap kesihatan penduduk di kawasan pedalaman. Jika bajet ubatan habis, mereka terpaksa prescribe pada patient dan beli sendiri di farmasi. Kebanyakan bajet yg dipotong disalurkan kepada Klinik 1 Malaysia. Klinik 1 Malaysia tidak menyediakan ubatan. Klinik ini hanya menyediakan servis pada penduduk setempat sahaja. Itu perihal pendidikan dan ubatan, ana percaya ada sektor lain juga yang bajet mereka dipotong sehingga boleh menyusahkan rakyat. Wallahu a'lam.
bidang perubatan kita menuju kemanakah???

email 2:-
Saya fikir bukan hanya yuran makan naik, tetapi belanja mengurus sekolah pun dah banyak kena potong, bil air letrik dsb. Selain itu, ada juga sekolah yang belum lagi mendapat wang mengurus untuk tahun ini, sekarang dah Feb 2010.
Kalaulah tujuan adalah untuk 'berjimat', bayangkan berapa banyak wang dapat 'dijimatkan'? Cuba kira berapa bilangan sekolah di Malaysia? Dan, cuba kira berapa bilangan pelajar di malaysia?
Kemana wang itu?
Ke MANA ???

email 3:-
Apa beza dulu dengan sekarang... dulu abah kita bayar tax, kita sekarang bayar tax... dulu setiap pelajar cemerlang dijanjikan biasiswa (ada dalam konstitusi), sekarang kena hutang... dulu abah bayar cukai sikit, kita bayar lebih dari sebulan gaji... dulu abah gaji 13 bulan, sekarang kita ?...

memang zaman dah berubah, memang mampu bayar, tapi apa hak warga sebenarnya... duit diguna untuk apa?  jalan kena bayar tol, rumah ada cukai pintu dan cukai tanah... so dont talk about mampu tak mampu... cerita sikit apa hak2 yg termaktub dalam konstitusi yang kita sebagai warga patut nikmati... kita bayar cukai ni in returns of what? security? free education? or apa? 

Mari Melakukan Perubahan ! Mari Menuju Kejayaan !
Hapuskan Perompak Negara !
Membangun Bersama Islam
Di Bawah Kepimpinan Ulamak

0 comments:

Catat Ulasan

Photobucket

Senarai Blog

Blog List

BADAR KISAS

Yahoogroups Alumni Kolej Islam

Senarai Blog

Bloggers Blogs


  © Blogger template Limau Manis by AJI-UTK

Back to TOP